לייעוץ והזמנות חייגו
לכבוד שנת 2023 התחדשנו באתר חדש ומעוצב! קבוצת העתקות מברכת את קהל לקוחותיה בשנה אזרחית טובה

שירותי תוויין (הדפסות פלוטר) בשחור לבן ובצבע

מה זה פלוטרים ?

פלוטרים הן מדפסות בפורמט רחב המשמשות להדפסה של קבצים גדולים, תמונות וגרפים בגודל גדול. פלוטרים יכולים להדפיס על מגוון רחב של חומרים, כולל נייר, קנבס, פלסטיק ועוד. כמו כן, מדפסות פלוטר מגיעות במגוון רחב של דגמים, הכוללים הבדלים בגודל הדף, טכנולוגיית ההדפסה, מהירות ההדפסה ואיכות ההדפסה.

מה השימוש שעושים עם פלוטר ומי זקוק לו?

תכניות בניה, מפות, שרטוטים, כרזות ועוד הדפסות רבות בעלות מימדים לא סטנדרטיים יוצאים כולם ממקום אחד- מדפסות פלוטר. הדפסות פלוטר הן הדפסות באיכות גבוהה מאוד המתאימה כאמור למסמכים שצריכים להיות באיכות גבוהה במיוחד בין אם הם למטרת פרסום כמו כרזות או פוסטרים ולכן צריכים להיות חדים וברורים ואף מושכים את העין בצבעיהם ובין אם לתחום הבניה וההנדסה בהם הדיוק וחדות המסמך היא קריטית. לכן, במסמכים מסוגים אלה במיוחד לא מסתפקים במדפסת הביתית ואף לא במשרדית אלא פונים לחברות העתקות אשר הדפסת פלוטר הוא אחד מתחומי ההתמחות שלהן.

מה ההבדל בין פלוטר לפלוטים?

ההבדל העיקרי בין פלוטר לפלוטים הוא שהפלוטר הוא המכשיר עצמו, ואילו הפלוטים הם התוצרים של המכשיר.

בדרך כלל, כשמדברים על פלוטים, הכוונה היא לפוסטרים, שלטים, מדבקות ועוד. פלוטים מסוג זה ניתן להדפיס במכונות הדפסה בפורמט רחב ולאו דווקא בפלוטר.

פלוטרים, לעומת זאת, הם מכונות הדפסה מיוחדות המיועדות להדפסת מוצרים ספציפיים שדורשים רמת דיוק מרבית ורזולוציות גבוהות במיוחד. עם זאת, גם בפלוטר ניתן להדפיס כל מוצר שנדרש בפורמט רחב על גבי נייר.

במה שונה מדפסת פלוטר ממדפסת רגילה?

הדפסות פלוטר הן הדפסות ללא הגבלת אורך ולכן מתאימות גם לתכניות בניה, מפות, ושרטוטי ענק או לכרזות ושלטים גדולים מאוד. המדפסת מאפשרת הדפסה ללא הגבלת אורך בכל גודל שנרצה ללא חיתוך או יצירת עיוות בתמונה. בניגוד למדפסות רגילות, כולל משרדיות גדולות, מדפסות פלוטר פועלות בעזרת גלילי נייר גדולים מאוד. מדובר על גליל אחד רציף המוכנס אל המדפסת ולא גיליונות נייר חתוכים בעלי מידה אחידה- 4A, 5A או 3A. כאן גודל הדף הסופי נקבע על פי גודל המסמך כשהדף אינו מהווה גורם מגביל. כיוון שהמדפסת פועלת עם גלילי נייר עצומים, זוהי מדפסת גדולה במיוחד. לכן, הדפסות פלוטר מוזמנות ממקומות העוסקים בתחום זה ולא נעשות תוך באופן עצמאי, אפילו לא במשרדי מהנדסים ואדריכלים אשר תכניות בניה ושרטוטים הם כלי עבודה אלמנטרי עבורם.

שירותי תוויין

שיטת הדפסה מדויקת יותר מהרגיל

לא רק גודל הגיליון עליו מודפסים תכנית הבניה, השרטוט או כל מסמך אחר הם הסיבה לשימוש בהדפסות פלוטר. גם שיטת ה"שרטוט" על גבי הנייר היא שונה מזו שבהדפסה רגילה. בעבר הפלוטרים כוללו מספר "עטים מכאניים" אשר שוטטו באופן חופשי יותר על הנייר ובתנועות עדינות ומדוייקות אך היום הפלוטרים המודרניים מדפיסים בהזרקת דיו מדויקת או ע"י ראשי לייזר מיוחדים. כי שאיכות ההדפסה גבוהה יותר מהדפסה רגילה. הדיוק מתאפשר בשל הרזולוציה הגבוהה יותר של החומר המודפס. לכן, לכל המעוניין בהדפסה מדויקת במיוחד על גבי גיליון בגודל לא סטנדרטי הדפסות פלוטר הן הפתרון.

הדפסה איכותית וחיתוך מדויק במכשיר אחד

מדפסות פלוטרים מתקדמות לא רק מדפיסות בצורה מדויקת ביותר אלא גם חותכות את הגיליון בצורה מדויקת על פי הוראות שניתנו מראש. לכן הן קרויות מכונות פלוטר חיתוך. העיצוב הגרפי של הקובץ הנשלח להדפסה הקובע את החיתוך שיתבצע על ידי המכונה. זהו שדרוג נוסף של שירותי תוויין הניתנים במכוני העתקות מקצועיים המחזיקים מדפסות פלוטר חדשניות. מדפסות כאלה לא מוחזקות אפילו בכל בית דפוס. לרוב בתי דפוס קטנים יעזרו בשירותיהם של בתי דפוס גדולים או מכוני העתקות על מנת להדפיס שרטוטים, מפות, תכניות בניה או שלטים. שדרוג נוסף המיועד לעולם הפרסום הוא האפשרות להדפיס בפלוטר גם על גבי גיליון מדבקות ולזכות הן להדפסה איכותית בכל סדר גודל והן למתן מענה מדויק יותר לתחום הפרסום

שירותי תוויין ( הדפסות פלוטר) בשחור לבן ובצבע
קבוצת העתקות בע"מ
דפוס דיגיטלי

איפה ניתן לבצע הדפסת פלוטר?

כאמור, מדפסת פלוטר לרוב לא יהיו במשרדי אדריכלים, מהנדסים ואף לא לחברות פרסום. מדובר על מדפסת יקרה וגדולה התופסת מקום רב כך שאפילו שלא כל מקום המתמחה בדפוס יחזיק מדפסת מסוג זה. רק מכוני העתקות או בתי דפוס גדולים שברשותם שטח רב וכמובן הידע והמקצוענות בתחום יציעו שירותי הדפסות פלוטר, בין אם בשחור לבן ובין אם בצבע. 

הדפסות פלוטר - רק במכוני העתקות מתקדמים

אנו בקבוצת העתקות, רשת מכוני העתקות הגדולה בארץ, מציעים שירותי פלוטר ושירותי הדפסה מתקדמים לכל מטרה: מפות, שרטוטים ותשריטים, תכניות בניה, כרזות וחומר פרסומי באיכות הגבוהה ביותר. עם לקוחותינו נמנים גופים גדולים כמו משרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, חברות בניה, משרדי מהנדסים ואדריכלים וכן חברות פרסום.

באתר תוכלו לבצע הזמנת עבודה אונליין באמצעות טופס שליחה בו תוכלו לבחור את הסניף הקרוב אליכם.
דילוג לתוכן