לייעוץ והזמנות חייגו
לכבוד שנת 2023 התחדשנו באתר חדש ומעוצב! קבוצת העתקות מברכת את קהל לקוחותיה בשנה אזרחית טובה

כריכת מסמכים – המדריך המלא

מסמכים עשויי נייר, בשונה ממסמכים אלקטרוניים, נוטים להתבלות עם הזמן והם חשופים כל העת לפגעים שונים כגון לחות, רטיבות ועובש. הדרך היחידה לשמור עליהם היא באמצעות כריכה איכותית שאף מהווה הצהרה לרצינות ומכובדות בכל הקשור לחשיבותם. כריכת מסמכים זהו שירות שניתן על ידי חברות דפוס והעתקה מובילות ומייד תקבלו סקירה על כל סוגי הכריכות שתוכלו להזמין מהן.

כריכת מסמכים

אילו מסמכים ועבודות ניתן לכרוך ולמי השירות מיועד?

ניתן לכרוך כל סוג של אסופת מסמכים שנמצאת ברשותכם, דוגמת דפים שאמורים להוות עבודה סמינריונית של סטודנטים או תזה, ספר שכתבתם, קבלות וחשבוניות שחשוב לשמור בצורה מסודרת במידה ואתם בעלי עסק, והרשימה עוד ארוכה מלהכיל. פעולת הכריכה למעשה מבצעת עיטוף חיצוני של המסמכים לצרכי הגנה עליהם, "הדבקה" של כל הדפים יחד כך שלא יתלשו ויאבדו, ומאפשרת למשתמש לאחוז בנוחות את אוסף המסמכים מבלי שיתפזרו לכל עבר.

כריכת מסמכים ועבודות – כל אפשרויות הביצוע

בבואכם לברר לגבי האפשרות של כריכת מסמכים תגלו כי ישנם מספר סוגי כריכות לפי החלוקה הבאה:

  • כריכה קשה – כרירה זו עשויה בדרך כלל מנייר כבד ודחוס כאשר מה שמחזיק את הדפים על פי רוב זה חוט תפירה עשוי תיל. הדבר מאפשר להחזיק מספר דפים רב פר כריכה וזוהי הסיבה שכריכה קשה נחשבת ליקרה יותר.
  • כריכה רכה – כריכה זו גמישה מאוד, מה שמאפשר עלעול במסמכים בצורה קלה. הדפים מודבקים אלו לאלו ולכריכה באמצעות דבק חם. היא פחות עמידה מאשר הכריכה הקשה ונראית הרבה פחות רשמית.
  • ספירלה – בשיטה זו ספירלת פלסטיק או מתכת מועברת בתוך הדפים והיא מעוגנת באמצעות קליפסים ממתכת לכריכה עצמה, שעשויה מפלסטיק או ניילון קשיח. כריכת מסמכים בשיטה זו מתאימה עבור מסמכים הנדרשים לשליפה.

ניתן למצוא גם סוגים נוספים של כריכות כגון כריכת קרטון, כריכת גומי, כריכת בד (למשל, מבד סינטטי "סקאי"), כריכת פלסטיק, עץ ואפילו קלף כאשר מעוניינים ליצור מראה רשמי ועתיק. למעשה, כל עוד תבצעו את פעולת הכריכה דרך חברה איכותית, תוכלו להשתמש כמעט בכל סוג של חומר על מנת ליצור כריכה מיוחדת שעומדת בקריטריונים הנדרשים מבחינתכם, הן פונקציונאלית והן עיצובית.

כיצד בוחרים את סוג הכריכה?

יישנם מספר שיקולים שאמורים לעזור לכם בדרך לבחירת סוג הכריכה הנכונה:

  • כמות הדפים – ככל שהכמות גדולה יותר, כך יש צורך בכריכה מסיבית ולהימנע משימוש בדבק לצרכי הצמדת הדפים לכריכה. כריכת מסמכים ועבודות בדבק לא תאפשר לכם למשל לצפות במסמכים בצורה נוחה ב- 180 מעלות. הדפים יתלשו בסופו של דבר.
  • מטרת הכריכה – ככל שמדובר באלמנט שאמור לשמש זמן רב יותר, כך יש להתעקש על איכות הכריכה (למשל, ספר לעומת עבודת סטודנטים). כמו כן, ישנם מסמכים שנדרשים לשליפה ואילו אחרים אמורים להישאר תמיד במקומם.
  • צרכי העיצוב – ישנם עיצובים רשמיים יותר ואחרים פחות, כשעל חלק מסוגי הכריכות ניתן אף ליישם עבודות דפוס מיוחדות ואפילו חריטה. בהתאם לסוג החומר שממנו תהיה עשויה הכריכה, מחליטים באיזו שיטת דפוס לבחור, למשל – הדפסה על גבי נייר לעומת דפוס דיגיטלי.

חשיבות בחירה החברה המבצעת

יש לזכור כי כריכת מסמכים ועבודות זוהי עבודה עדינה שמחייבת דיוק מירבי ועל כן אסור בשום אופן להתפשר על האיכות ולנסות לחסוך כמה שקלים.

אנו בקבוצת העתקות, חברה גדולה המפעילה 32 סניפים בפריסה ארצית ובעלת מוניטין רב בתחום, נוכל לבצע את כל המשימה לשביעות רצונכם המלאה, החל משלב הכריכה ועד ההדפסה על גביה. אנו נייעץ לכם לגבי הכריכה שהכי תתאים לצרכים שלכם ועל אפשרויות ההדפסה שישיגו את האפקט הדרוש.

בנוסף השירות שלנו כולל משלוחים (בתוספת תשלום) לכל הארץ – שירות שיחסוך לכם זמן יקר!

דילוג לתוכן