לייעוץ והזמנות חייגו
לכבוד שנת 2023 התחדשנו באתר חדש ומעוצב! קבוצת העתקות מברכת את קהל לקוחותיה בשנה אזרחית טובה

הדפסה דיגיטלית – 7 טיפים לתוצר איכותי

כיום באמצעות הדפסה דיגיטלית קל מתמיד להשיג הדפסה ברמה גבוהה, רק שולחים פקודה למחשב והוא כבר מקדם את שאר העבודה, כאשר התוצר מדויק, הצבעים חדים, הרזולוציה ברמה גבוהה, המחירים יחסית נמוכים ואפילו ניתן לשלב גוונים מטאלים. עם זאת, ממש כפי שלא כל אדם יודע להשתמש בצורה מקצועית במצלמה של הנייד, כך לא כל אחד יודע כיצד להפיק הדפסה איכותית, ופה נעניק 7 טיפים שיהפכו את ההדפסה הבאה לא רק למדויקת מבחינת החזון, אלא גם למפתיעה לטובה מבחינת איכות התוצאה.

הדפסת תוכניות בניה
  1. בדיקה מקדימה – כל גרפיקאי מקצועי יודע שלמרות שיש לו ניסיון עשיר והוא מכיר את העבודה, הוא עדיין בודק את איכות התוצאה טרם השליחה להדפסה, כאשר הדרך הפשוטה והזולה ביותר היא להדפיס בשחור לבן, ולו בכדי לוודא שאין פספוסים, טעות בגדלים, "בריחה" מהמיקום הרצוי וכדומה. פה נציין שטיפ זה במיוחד חשוב כשההדפסה מיועדת לכמות גדולה או כשהנייר נחשב יקר.
  2. שמירת שוליים – תמיד חשוב לקחת בחשבון שקיימים שוליים. מה זה אומר? ובכן אם מעוניינים להדפיס דף A4 כולל מסגרת, מוטב להדפיס על נייר גדול יותר, ותמיד חשוב להכין מראש סימני חיתוך וכמובן שהכרחי לוודא שקיימים שוליים חיצוניים ופנימיים, כך שאם לצורך הדוגמה מכינים כרטיס ביקור ומבקשים לתחום אותו במסגרת (או לכתוב בסמוך לקצה), יש להשאיר כ4 מ"מ רווח, כך שבעת החיתוך לא ייווצרו טעויות – אותיות או מסגרות חתוכות.
  3. המרת קבצים – עומדים לקראת הדפסה דיגיטלית של צילומים או ציורים (כאלו שדורשים נאמנות למקור)? בין היתר חשוב לשמור על הצבעים המקוריים, ולו באמצעות המרת קבצים מקצועית. פה נמליץ להתייעץ עם בית הדפוס אודות הקובץ הרצוי ובעת הצורך להיעזר בתוכנה להמרת קבצים.
  4. רזולוציה ו-DPI – באופן כללי ככול שהרזולוציה וה-DPI יותר גבוהים, כך איכות ההדפסה גם כן יותר גבוהה. הרזולוציה אחראית על איכות הפירוט שנקבל בתמונה ועל כן ככול שיהיו יותר פיקסלים, כך התוצאה תהיה יותר איכותית. מדוע לא לבחור ברף הגבוה ביותר? כיוון שרמה מאוד גבוהה דורשת נפח אחסון משמעותי, משמע העריכה תהיה יותר איטית. כמו כן, גם לרזולוציה של המדפסת יש השפעה ישירה על איכות התוצאה, ופה נציין שהרזולוציה שלה נעה בין 720 ל2880 DPI. עוד נציין שעבור הדפסה איכותית אין צורך ביותר מ300 DPI.
  5. רקע – לא פעם אנשים מבקשים להדפיס רק את התמונה ולוודא שהרקע יהיה ריק, כך שאם בוחרים בדף צבעוני הוא יכתיב את הגוון הכללי. על מנת למנוע טעויות (הדפסה של רקע לבן), מוטב לבחור באופציה של PNG.
  6. גודל תמונה – כאשר עורכים פורמט גרפי בתוכנה אין להסתמך על הנראות שמופיעה על גבי המסך, אלא רצוי להיכנס להגדרות ולוודא שאכן מדובר בגודל האידאלי. כמו כן, יש להתאים בין גודל התמונה לפרופורציות ואף קיימות טבלאות מוכנות שמסייעות לדעת מהו הגודל האידאלי להדפסה.
  7. תמונה ממצלמה – עומדים להדפיס תמונה ממצלמה? אל תחסכו ביכולות המצלמה ואל תבחרו ברזולוציה שנמוכה מ4 מגה פיקסל. בכל זאת מעדיפים לבחור ברזולוציה יותר נמוכה? הדבר אפשרי רק אם בטוחים שלא תרצו להגדיל את התמונה (רזולוציה נמוכה אינה ניתנת לשיפור).

הדפסה דיגיטלית - לסיכום

סגירת קובץ לדפוס דורשת הקפדה יתרה, וככול שאיכות התוצאה יותר חשובה, כך נדרשת יותר השקעה ומחשבה מקדימה, לצד ניסיון ובקיאות בתוכנות השונות. חסר לכם ידע וניסיון? פנו למקום מקצועי שמעניק שירותי הכנה לדפוס.

דילוג לתוכן